Sieciowe czyli jakie i po co? Każdy na pewno zna sieci sklepów takie jak Żabka czy Lewiatan. W wielu sieciach tego typu funkcjonuje kilka modeli własności. Są sklepy należące do sieci, ale także franszyza. Franszyza należy do przedsiębiorców, którzy zdecydowali się przystąpić do sieci i działają od tej pory pod jej marką. Franszyza to odpowiedź na efekt skali: większy może więcej. Jeden sposób działania, jedna reklama i promocja oraz łączenie zakupów. W branży biur rachunkowych jest podobnie. Od dobrych już kilku lat widać trend związany z sieciami biur rachunkowych. Powstają powoli, ale trend jest widoczny. Zyski są podobne jak dla sieci spożywczych:

  • wspólna  reklama i promocja,
  • wspólny sposób postępowania (procedury).

Nie ma jednak tego zasadniczego aspektu jakim jest w sieciach spożywczych łączenie zakupów. Tam zyskuje się bardzo dużo – głównie cena i logistyka dostaw. Wiele sieci biur rachunkowych dostarcza w zasadzie tylko markę (nazwę) i klientów. Czasami niestety tylko markę. Wiele spraw pozostaje jeszcze nie jest porządkowanych:

  • procesy obsługi klienta,
  • procesy wewnętrzne,
  • używane oprogramowanie.

W zasadzie wszystkie trzy sprawy są ze sobą wzajemnie powiązane a oprogramowanie spina i automatyzuje procesy.

Jeśli zatem rozważacie wejście do sieci biur trzeba szukać takiej, która naprawdę dużo daje:

W końcu za wszystko zapłacicie w formie opłaty stałej za uczestnictwo w sieci oraz opłaty zmiennej od przychodów. Obie sprawy muszą się równoważyć.