Każdy kto rozpoczyna przygodę z samodzielnym prowadzeniem biura rachunkowego, staje przez wieloma wyzwaniami jednym z nich jest pozyskanie klienta. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, kiedy jesteśmy nowymi uczestnikami rynku a nasza konkurencja nie daje za wygraną. Jakie działania powinniśmy podjąć, aby zwiększyć swoje szanse i zdobyć potencjalnych klientów?
Identyfikacja grupy docelowej.
Jeśli już wiesz jaki rodzaj usług będziesz dostarczał zastanów się kto będzie potrzebował ich najbardziej, czyli innymi słowy kto będzie Twoim klientem? Wielu działaczy pomija etap analizy klientów i ich segmentacji, nie mniej jednak określenie grupy docelowej stanowi priorytetową kwestie rozwoju biznesu. Należy się zastanowić czy bardziej opłacalni wbrew pozorom będą dla nas małe przedsiębiorstwa czy też tzw. firmy giganty. To właśnie pod nich należy stworzyć dogodną ofertę.
Reklama.
Kiedy już określimy segment odbiorców Naszych usług, należy zadać sobie pytanie gdzie ich znajdziemy? W poszukiwaniu nowych klientów, niezwykle efektywnym narzędziem staje się reklama, która może nam pomóc pozyskać klientów dla nowego biura rachunkowego. Nie mniej jednak same hasła np. na billboardzie okazują się być niewystarczające, dlatego reklama powinna być odpowiednio skomponowana tak aby zainteresować i przyciągnąć potencjalnych klientów. W dużej mierze chodzi o to, aby pokazać klientom jak możesz pomóc rozwiązać ich problemy, tak aby odciążyć ich od nadmiaru obowiązków.
Dodatkowe usługi.
Oferty rynkowe biur rachunkowych są bardzo zróżnicowane i coraz trudniej jest znaleźć usługę którą będziemy się wyróżniać. Klienci bardzo cenią tego typu dodatki szczególnie gdy nie muszą wnosić opłat z ich tytułu. Szereg usług dodatkowych ma na celu ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej, ta perspektywa może przyciągnąć znaczną liczbę klientów, którzy chętnie skorzystają z darmowych usług wspomagających ich biznes tj. darmowe doradztwo.
Myślę że dobrym pomysłem jest fajna strona internetowa, ewentualnie zainwestowanie w AdWords.
Zdecydowanie należy zainwestować w działalność marketingową. Do nowych klientów najłatwiej chyba trafić za pośrednictwem Internetu i reklam Adwords, jak wspominała Marysia. Dodatkowo obowiązkowe jest posiadanie fanpage na facebooku, oraz wizytówek, dzięki którym zainteresowani potencjalni klienci mogą nas odnaleźć. Zresztą media społecznościowe są naprawdę dobrym narzędziem promocji.
Biur rachunkowych jest obecnie bardzo dużo na rynku, rywalizują między sobą przede wszystkim w internecie. Dobra strona internetowa to obecnie podstawa dobrej reklamy oraz rozszerzenie usług o np kadry i płace np. Media społecznościowe są PODSTAWOWYM narzędziem do reklamy w obecnych czasach.
Strona www to podstawa, reszta tak już na prawdę zależy od nas. Na początek sądzę że Adwords to bardzo dobry sposób. Jednak jednak skupiłbym się na najbliższej okolicy, ulotki, może jakieś miejsce na reklamę w portalu traktującym o podatkach? Myślę że to bardzo dobry sposób.
Mało wiecie o klientach…
Tez tak mysle…
Czy mozesz bardziej rozwinac swoja myśl?
Pozdrawiam
Po części mogę się zgodzić. To metody przyciągają sporo klientów. Ale jest też wielu tzw starej daty i oni nie za bardzo ogarniają internet żeby dowiedzieć się o danej firmie. Nawet zwykłe ulotki czy banery przyciągną kogoś. Wniosek? Nie należy się ograniczać jeśli chodzi o reklamę i walkę o klienta 😉
Bardzo ciekawe zagadnienie, teraz możemy już znaleźć dość sporo zabiegów, które pozwalają na pozyskanie nowych klientów. Są nawet firmy, które dbają o naszą reklamę internetową itp. Jeśli się ma wolne środki na kampanię to może warto z takiej firmy skorzystać?
Moim zdaniem kluczem do sukcesu są dobre działania marketingowe oraz poczta pantoflowa.
Zgadzam się z tym że najlepiej jednak postawić na działania marketingowe – ważne żeby być dostępnym, zwłaszcza lokalnie. Mój znajomy prowadzi biuro rachunkowe, a Oleśnica – miasto w którym znajduje się firma – jest na tyle małe, że taka promocja szybko mu poszła. Mi z kolei w dużym mieście jest znacznie ciężej – tu nie wystarczą np. polecenia ustne klientów.
Przy małych biurach rachunkowych, których jest coraz więcej kluczowe jest zachowanie umiaru i inwestowaniu w klientów posiadanych. Mając sporą bazę stałych klientów można liczyć, że co jakiś czas trafi się ktoś z polecenia. W dobie ogromnej konkurencji trzeba pilnować to co się posiada
W 100% zgadzam się z przedmówcami, marketing internetowy to przyszłość i należy o niego zadbać w pierwszej kolejności. Oprócz tego, niegłupim pomysłem jest zatroszczenie się o marketing szeptany.
Pozyskiwać klientów można myślę obecnie na różne sposoby, jest teraz FB, albo dobra strona www lub reklamy w internecie, ale także można metodami tradycyjnymi poprzez polecenie.
Super artykuł, prowadzę biuro rachunkowe w Gliwicach i na pewno uda mi się pozyskać nowych klientów po przeczytaniu tego artykułu
Bardzo dobrym kanałem pozyskiwania klientów są zdecydowanie ogłoszenia lokalne.
Moim zdaniem nie ma to jak pierwszy zadowolony klient, który poleci usługi ,,marketingiem szeptanym”. Z wielu znanych mi księgowych spora część nie posiada strony internetowej, działają zwyczajnie z polecenia. Oczywiście trzeba gdzieś w końcu zacząć i strona, czy reklama będzie jak najbardziej ok. Ja polecam pierwszego swojego klienta maksymalnie dopieścić – to procentuje. Pozdrawiam
Mało wiecie o klientach biur rachunkowych i samej branży:)
Czekamy na konkretne pytania – chętnie napiszemy kolejny post na te tematy.
Daj klientowi darmowy program do fakturowania a nie tylko będzie zadowolony ale i nie odejdzie