Opis rynku księgowych i usług księgowych. Porady dla biur rachunkowych chcących pozyskiwać nowych klientów.,
Pracownik odchodzi i zabiera klienta ze sobą
Dość trudnym i bolesnym tematem jest odchodzący z biura rachunkowego pracownik zakładający własne biuro lub zabierający klienta naszego biura "ze sobą" do nowego miejsca pracy. Okazuje się bowiem, że nasze firmy-klienci są bardziej przywiązani do ludzi niż do naszej firmy. Szczególnie jeśli obsługiwani są przez nich całymi latami. Czy mamy jakieś sposoby aby zapobiec temu [...]
Rozwój w małym biurze rachunkowym
Odwiedzając naszych Klientów często widzę zapracowane panie w biurach rachunkowych. Są one zajęte głównie wprowadzaniem dokumentów do systemów księgowych, ale także ich weryfikacją czy sporządzaniem deklaracji. Pracy przecież przybywa co roku a firmy-klienci biura nie chcą płacić więcej tylko raczej mniej. Jak sobie z tym radzić? Aż się prosi aby przywołać scenę, którą opisał Steven [...]
Struktury JPK w biurze rachunkowym i u klienta
Często na naszych spotkaniach z właścicielami biur omawiamy struktury JPK. Nadal część z właścicieli nie do końca zdaje sobie sprawę z tego jakie są to struktury, co zawierają i które z nich będą emitowane w biurze a które u klienta biura. Trzeba jasno i dobitnie stwierdzić, że w biurze rachunkowym z reguły nie będą dostępne [...]
Zmiany w biurach rachunkowych w 2017 roku
Kolejny rok 2017 przyniesie sporo zmian w pracy biur rachunkowych. Do tej pory jak wynika z naszych spotkań z właścicielami biur nie interesowali się oni na czym ich klienci wystawiają faktury. Z reguły otrzymywali faktury sprzedażne w formie papierowej. Teraz to się zmieni, gdyż od lutego 2017 roku trzeba będzie wysyłać regularnie co miesiąc pliki [...]
Jak stworzyć nazwę dla biura rachunkowego?
Nazwa Twojej firmy czy też Biura Rachunkowego to jedna ze składowych ich sukcesu. Dobra nazwa wywołuje pozytywne skojarzenia i emocje wśród Twoich odbiorców oraz pomaga w zdobywaniu zasięgu. Mimo, że sukces można osiągnąć i bez niej, wybierając właściwie, dużo łatwiej budować kolejne elementy skutecznej identyfikacji i komunikacji z Klientami. […]