­

Jak dobrze promować biuro rachunkowe?

Często mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Mimo, że w niektórych branżach konkurencja na tym polu jest bardziej intensywna niż na innych, trudno rozwijać swoją działalność  bez podejmowania jakichkolwiek kroków w tym kierunku. Sytuacja taka ma miejsce w przypadku biur rachunkowych – często posiadają one stałą bazę klientów jednak zdobycie nowych jest coraz trudniejsze. [...]

Rynek usług księgowych w Polsce

________ Wartość rynku usług księgowych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw jest szacowana na 5 miliardów złotych. Liczba aktywnych biur rachunkowych jest szacowana na ponad 40.000 podmiotów, przy czym każde z nich średnio obsługuje 25 firm. Jednak duże biura rachunkowe obsługują setki firm i zatrudniają kilkadziesiąt osób. Liczba biur w naszym kraju rośnie w tempie [...]

Autor |5 lipca, 2016|Blog, Księgowi|0 komentarzy

Jak Twój księgowy zwiększa Twoją konkurencyjność?

Często myśląc o księgowym czy księgowej mamy obraz kogoś kto "księguje" czyli odtwarza to co już się stało, klasyfikuje dokumenty, nalicza podatki. I mamy rację - to jest główne zadanie księgowych: podatki, składki ZUS, rozliczenia z Urzędem Skarbowym i ZUS. Czy to jednak zwiększa konkurencyjność Twojej firmy? Może jedynie ją zmniejszać jeśli masz zbyt wiele [...]

Autor |1 lutego, 2016|Blog, Dla przedsiębiorców|0 komentarzy

Jak i kiedy planować rozwój biura rachunkowego?

Każdy przedsiębiorca ma swoje sposoby na rozwój biznesu, który prowadzi. W biurze rachunkowym panuje jednak specyficzny rytm wyznaczany terminami rozliczeń podatkowych i ZUS, czasami także płatnościami dla pracowników czyli listami płac. Z reguły najmniej pracy jest pod koniec miesiąca, ale czasami właśnie wtedy są do naliczenia już płace na kolejny lub za poprzedni miesiąc. Potem [...]

Autor |28 grudnia, 2015|Blog, Księgowi|0 komentarzy

Jakie są różnice w ofertach biur rachunkowych?

Wydawałoby się, że jeśli przedsiębiorca jasno określi swoje wymagania, poda liczbę pracowników, dokumentów, rodzaj księgowości to oferty różnych biur rachunkowych powinny być do siebie zbliżone. Zanim zaczniesz czytać dalej zadaj sobie szczerze pytanie: jakie mogą być rozbieżności w najbardziej porównywalnej sprawie czyli w cenie? Najprościej pytając: ile razy najdroższa oferta jest większa od najtańszej? Oczywiście [...]

Autor |22 grudnia, 2015|Blog, Dla przedsiębiorców|0 komentarzy