­

JPK_VAT dla mikro-firm od stycznia 2018

Urzędy Skarbowe w całym kraju szkolą na potęgę przedsiębiorców z wysyłania JPK. Faktem jest, że to cała armia ludzi. Jeśli założymy, że mikro-firm działających jest około 1,5 mln i z tego ok. 25% prowadzi księgowość samodzielnie to wychodzi 375.000 osób. W małych firmach jeszcze czasami prowadzi się księgowość "ręcznie" czyli na przykład w arkuszu czy [...]

Autor |21 grudnia, 2017|Blog, Dla przedsiębiorców|3 komentarze

Dobry program dla biura rachunkowego

Rok 2018 na zawsze zmieni definicję dobrego programu dla biur rachunkowego. Księgowi dobrze wiedzą jakie możliwości (opcje) taki program mieć powinien. I jest tego długa lista. Do tego firma, która za nim stoi musi mieć nie tylko doświadczenie, ale także profesjonalne usługi wsparcia. W zasadzie już od roku 2016 program dla biura rachunkowego powinien generować [...]

Autor |1 grudnia, 2017|Blog, Księgowi|2 komentarze

Jak przedsiębiorcy i księgowi mogą zyskać na wprowadzeniu JPK?

Do tej pory wielu ludziom wydaje się, że Jednolity Plik Kontrolny to tylko więcej pracy i nadzoru państwa. Na pewno jest to ważny mechanizm kontroli Ministra Finansów nad prawidłowymi rozliczeniami fiskalnymi. O dziwo jednak wprowadzenie JPK ma także swoje dobre strony - wprowadza standardy. Pliki JPK za chwilę będzie wystawiał każdy albo prawie każdy program [...]

Autor |29 listopada, 2017|Blog, Dla przedsiębiorców, Księgowi|0 komentarzy

Sieciowe biuro rachunkowe

Sieciowe czyli jakie i po co? Każdy na pewno zna sieci sklepów takie jak Żabka czy Lewiatan. W wielu sieciach tego typu funkcjonuje kilka modeli własności. Są sklepy należące do sieci, ale także franszyza. Franszyza należy do przedsiębiorców, którzy zdecydowali się przystąpić do sieci i działają od tej pory pod jej marką. Franszyza to odpowiedź [...]

Autor |23 listopada, 2017|Blog, Księgowi|5 komentarze

Jak pozyskać klientów dla nowego biura rachunkowego?

Każdy kto rozpoczyna przygodę z samodzielnym prowadzeniem biura rachunkowego, staje przez wieloma wyzwaniami jednym z nich jest pozyskanie klienta. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, kiedy jesteśmy nowymi uczestnikami rynku a nasza konkurencja nie daje za wygraną. Jakie działania powinniśmy podjąć, aby zwiększyć swoje szanse i zdobyć potencjalnych klientów? Identyfikacja grupy docelowej. Jeśli już wiesz [...]

Autor |8 lutego, 2017|Blog|15 komentarze