Często mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Mimo, że w niektórych branżach konkurencja na tym polu jest bardziej intensywna niż na innych, trudno rozwijać swoją działalność  bez podejmowania jakichkolwiek kroków w tym kierunku. Sytuacja taka ma miejsce w przypadku biur rachunkowych – często posiadają one stałą bazę klientów jednak zdobycie nowych jest coraz trudniejsze. Aby tego dokonać warto zastosować kilka podstawowych metod promocji.

Obecnie większość osób poszukujących usług księgowych – zarówno nowych przedsiębiorców jak i podmioty, które chcą optymalizować koszty, korzysta z internetu. Nie ma w tym trendzie nic zaskakującego ponieważ w sieci można łatwo i szybko porównać wiele ofert bez konieczności wykonywania telefonów czy bezpośrednich odwiedzin. Z tego powodu coraz istotniejsze staje się zadbanie o właściwą obecność w sieci.

Złap Klienta w sieci

teamPodstawowym rozwiązaniem jest oczywiście strona internetowa. Na szczęście czasy, w których tworzenie stron www było żmudnym i czasochłonnym procesem zarezerwowanym dla największych graczy na rynku mamy już dawno za sobą. Prostą witrynę można stworzyć i udostępnić Klientom nawet w ciągu kilku dni i przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Działanie takie zapewni punkt zaczepienia online, na podstawie którego można budować dalszą strategię. Strona taka dodatkowo uwiarygadnia dane biuro oraz umożliwia przedstawienie swojej oferty dzięki czemu dalszy kontakt przebiega sprawniej.

Nie poruszaj się w tłumie

Stworzenie strony internetowej swojego biura to jednak dopiero początek – dużo większym wyzwaniem jest przyciągnięcie na nią potencjalnych Klientów. Nawet jeżeli w okolicy nie ma wielu konkurencyjnych biur, przedsiębiorcy wyszukujący odpowiednie frazy mogą zostać szybko przyciągnięci przez podmioty działające w skali całego kraju lub usługi księgowe online. W tej sytuacji warto postarać się o obecność w serwisach umożliwiających przeglądanie ofert księgowych. Najlepiej wybierać te, które oferują najwięcej przydatnych z naszego punktu widzenia opcji. Dzięki temu mamy większą szansę na korzystanie zaprezentowanie się i pozyskanie nowych Klientów. Serwis KsiegowyNaStart wyróżnia się pod tym względem możliwością otrzymywania zapytań ofertowych bezpośrednio od przedsiębiorców – inne katalogi z wizytówkami umożliwiają najczęściej tylko uzyskanie kontaktu mailowego lub telefonicznego do danego biura.

Myśl globalnie, działaj lokalnie

Czasami o dalszym rozwoju działalności mogą jednak decydować szczegóły niezwiązane z nowymi technologiami. Kluczową choć pozornie błahą sprawą pozostaje np. oznaczenie biura poprzez odpowiednie szyldy, tabliczki i drogowskazy. Im łatwiej będzie nas znaleźć, tym większa szansa na nowych Klientów. Nie zaszkodzi również zainteresować się bardziej lokalnymi metodami promocji jak wykorzystanie dobrze rozlokowanych ulotek i banerów, reklama w okolicznej prasie czy sponsoring małych, lokalnych wydarzeń. Nawet niewielkie inwestycje w tym zakresie mogą przynieść wymierne efekty oraz poprawić wizerunek biura w społeczności.

biuro_rachunkowe_jako_ekspert_wbranzy

Polecenie zawsze w cenie

Innym obszarem, którego nie warto zaniedbywać jest właściwa obsługa dotychczasowych Klientów. Jeżeli zadbamy o to aby byli zadowoleni z naszych usług i czuli się istotnymi partnerami biznesowymi, istnieje duża szansa że polecą nasze usługi swoim kontaktom. Poczta pantoflowa nadal sprawdza się znakomicie jednak wspomagana przemyślaną strategią i materiałami może okazać się kluczem do sukcesu.

Buduj markę eksperta

diagramPracownicy biur to często doświadczeni specjaliści, którzy swoją wiedzą mogą pomóc mniej zorientowanym w danym temacie osobom. Z tego powodu tworzenie i publikacja eksperckich artykułów pracowników jest znakomitą metodą promocji biur rachunkowych. Jeżeli jakieś pytania od Klientów często się powtarzają lub w życie maja wejść istotne zmiany prawne, napisanie i propagowanie takiego artykułu może być dobrą okazją do przyciągnięcia nowych przedsiębiorców mających pewność, że współpracują z najlepszymi w swojej dziedzinie.