Zlecając usługi księgowe do biura rachunkowego nie zdejmujemy z siebie odpowiedzialności. Trzeba pamiętać, że jako przedsiębiorcy odpowiadamy przed Urzędem Skarbowym czy ZUS nadal w pełni. Jednak dobre biura jeśli się pomylą przejmują na siebie koszty swojej pomyłki. Załóżmy, że księgowy z wyniku błędu zaniżył wartość podatku dochodowego. Sprawa wyszła w wyniku kontroli po roku. W takiej sytuacji z reguły będzie do zapłacenia: dopłata podatku do należnej poprawnej wysokości, odsetki od zaległości i ewentualna kara. Co jest oczywiste przedsiębiorca z własnych środków musi dopłacić podatek, gdyż gdyby został od razu poprawnie wyliczony i tak by musiał to zrobić. Jednak dobre biuro pokryje należne odsetki oraz ewentualną karę. Zrobią to, gdyż obie te należności powstały w wyniku ich pomyłki i o to powinniśmy zabiegać. Bardzo podobnie sprawy mają się w przypadku ZUS. Co ważne jako przedsiębiorcy zawsze odpowiadamy za rzetelność dokumentów. Jeśli (co niestety nadal w Polsce ma miejsce) faktura została wystawiona na fikcyjną usługę czy zakup to nasz księgowy w żaden sposób nie ponosi za to odpowiedzialności i w przypadku wykrycia takiej operacji (a jest to coraz łatwiejsze) nie weźmie na siebie kosztów odsetek czy kar.