Będąc na spotkaniu w Stowarzyszeniu Księgowych widać było już nowe podejście do księgowości. Na razie przebija się ono słabo, ale ten trend jest już widoczny: księgowy powinien dostarczać informacji dla biznesu a nie tylko liczyć podatki. Czyli dobry księgowy to ktoś, kto podnosi konkurencyjność mojego biznesu. I to nie tylko dlatego, że płacę niższe podatki, ale dlatego, że mogę lepiej prowadzić biznes. Lepiej czyli efektywniej, szybciej a nie tylko taniej. Warto mobilizować swoich księgowych aby dostarczali ciekawe i przydatne w zarządzaniu informacje na przykład o zyskowności, kosztach ze względu na miejsca ich powstawania czy też w podziale na projekty. Warto rozmawiać z księgową o tym czy rozumie ona biznes, który prowadzimy. Takie rozumienie może wnieść wiele, gdyż nowocześni księgowi to już na pewno nie „obliczacze podatków” czy składek ZUS. To nasi partnerzy w prowadzeniu firmy. I to ważni partnerzy!